Visa ett inlägg
Gammal 2011-01-12, 19:28   #18
Memmel Memmel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 184
Det är märkligt det här med symaskiner. Det verkar vara lite som med människor - man måste hitta en som man passar ihop med ! Någon kan vara väldigt nöjd med en maskin och en annan rejält missnöjd med densamma...

Jag har inte haft en s15 men väl ett par s21or och vi blev inte så goda vänner, tyvärr. Å andra sidan vet jag att många är mycket nöjda med sina Husqvarnor, så...ja, vi passade nog helt enkelt inte ihop.
Jag känner igen din problematik till viss del. Hoppstygn som kommer och går utan att man kan se någon vettig förklaring. När jag var i kontakt med Husqvarna fick jag veta att en "svag punkt" i deras maskiner är att skruvarna som håller fast nålarna är spetsiga. Det betyder att minsta lilla man drar åt skruven för hårt så blir skruven lite "vind" och sne och då kan man inte få nålarna att sitta exakt parallellt = hoppstygn. Med en skruv som är platt i änden uppstår inte det problemet.
Jag vet inte alls om detta har något med dina problem att göra - många har ju dessa maskiner och har inte upplevt det jag gjort - men du kan ju ha det med i bakhuvudet ifall det inte löser sig.

Hur som helst - stå på dig om det fortsätter att krångla. Din skepsis till den förklaring du fick är fullt berättigad, tycker jag.

Skönt att det gick bra för sonen! Hoppas nu att du kan få en syglad helg!

Hälsn. Anette
Memmel är inte uppkopplad   Svara med citat