Visa ett inlägg
Gammal 2013-07-30, 14:35   #35
EsNadisys EsNadisys är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2012
Inlägg: 564
Citat:
EsNadisys skrev: Visa inlägg
Hej!

För max 4000 kr får man ingen bra ny maskin. Det du får är de allra sämsta som inte duger till nåt.

Förslag:
Lägg några hundra kr av de pengarna på en symaskin från 50/60-talet och njut av den många år framöver. Resten av pengarna kan du lägga på tyg och sy massa saker.

Hälsningar
Jag tror att jag hittat det inlägg som skapat så mycket elände
Försöker förklara lite. Först och främst får jag säga att 4000 är mycket pengar. Det är 1/3 av lönen hos nån som städar varje dag. Det är en summa som städaren inte får ihop på länge.

Det finns symaskiner som kostar 85.000 kronor. De är också av plast men skillnaden mot de billigare är funktionerna. I jämförelse med de 85.000 kronorna skrev jag att 4000 är för lite.

Jag gav bort min nya symaskin som var oanvänd och senare skaffade jag mig några gamla grån 30,40,50 och 60-talen. Dessa tycker jag mycket om av flera anledningar. En anledning är att jag gillar mekaniska prylar(De som läst min tråd "namn" och tittat i min Facebooks sida vet att jag gillar även mekaniska klockor ockso. En annan anledning till att jag gillar de symaskinerna från då tid är att då inte går sönder som dagens plastmaskiner.

Hoppas att förklaringen räcker.
EsNadisys är inte uppkopplad   Svara med citat