Visa ett inlägg
Gammal 2013-07-30, 11:17   #31
vickson vickson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2013
Inlägg: 10
bila: tack för svar (inte bara nu utan genomgående genom tråden). Det är väl okej egentligen att diskussionen går som den gör, men det kan ju lätt bli så att som peppad novis blir man istället bortskrämd både från forumet och kanske även från att börja sy. Det vore tråkigt.

Jag förstår att det är svårt att ge lätta råd när det kommer till något så här avancerat (som jag förstått nu). Jag trodde i min enfald att 3-4000 kunde ge mig en helt ok maskin eftersom jag trodde att botten låg på IKEAs maskiner för 800 spänn - då ligger ju min budget en bit över ändå. Och tyvärr är det mitt tak, och jag behöver en maskin i slutet av augusti. Jag trodde också att med min budget och behovsbeskrivning så skulle det finnas direkta förslag på vilka maskiner som kan passa, men jag förstår nu att även det kan vara svårt.

Men jag ska ha med mig råd jag fått här när jag går till affären och kollar. Jag har förhoppningar att hitta en begagnad Bernina med garanti efter vad jag läst här. Finns det några årtal/modeller på Bernina som är bättre/sämre än andra och kanske några man rentav bör undvika?
vickson är inte uppkopplad   Svara med citat