Visa ett inlägg
Gammal 2012-03-18, 11:41   #5
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Ja, det är problemet, man måste använda Embird minst ett par gånger i veckan så man minns hur man gör saker och ting, och främst, man minns hur man ska få till så att det ser snyggt ut, med alla isntällningar och metoder.

Själv pillar jag i ett par veckor sedan tröttnar jag på det pga användarovänlighet och glömmer det för något år tills man måste göra igen och man står där nollställd.

Jag hävdar fortfarande att man kan göra ett program att det blir lätt att använda även om det inte är lik som andra program. Det är hur man utformar gui:et (graphic user interface) och hur man utformar hjälp och upplysning, och välfylld hjälp med bra sökning så man kan söka upp på det allra minsta och inte bara det mest vanliga och få svar på det.
En sak jag önskar är att man skulle kunna få välja sina egna snabbtangenter så kan man ställa in det så att det blir om någon annan program man använder lite oftare (som CorelDraw i mitt fall)
Det är inte så svårt om man har programmerat på rätt sätt med variabler istället för statisk information. Men är man dum och programmerar med statisk info, ja lite knepigt då.
Om man har programmerat med variabler så kan man göra en ny inställningssida och sedan spara det till en fil som läses vid start.

(jag babblar på om programmering för jag vet, jag har programmerat flitigt för ca 7+ år sedan)
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat