Visa ett inlägg
Gammal 2010-01-31, 12:29   #10
Biancca Biancca är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 60
Ja men precis, det tar tid och om man inte har mönster färdigt så tar det i alla fall för mig dubbelt med tid. Jag "försakar" varenda lite minut till sömnad (när jag vill förstås) men det innebär att jag aldrig ser på tv typ eller tränar (ska väl börja med det snart igen) och den tiden vill jag inte ägna åt att sy saker till andra utan att få ut något av det, det bhöver ju inte vara pengar, fick en villervallatröja av en kompis som ville ha 2 fleecebyxor till sin son, det är ju helt ok. Sydde en presenttröja till en kompis dotter med brodyr på bröstet, det tog 4 timmar, tror inte folk räknar med att det kan ta så lång tid att få till en färdig tröja med lite text på. Nu bråkade ju denna tröja en hel del och maskinerna också, men det så kan det ju bli, givetvis kan man ju inte ta betalt för det, men jag tror ändå inte att folk tänker på att man kan sitta en hel kväll och sy medan de ser en film! Och vipps får de en färdig tröja och har betalat 50:- för tyget.

Låter jag lite bitter? Hmm, det är jag absolut inte, mest irri på att göra gratis grejjer och att ens egen fritid inte värderas lika högt som andras.
Biancca är inte uppkopplad   Svara med citat