Visa ett inlägg
Gammal 2013-05-21, 11:10   #19
Lillstrumpan Lillstrumpan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2013
Inlägg: 27
Question Stryksko till Tefal?

Det var ett bra tips att ringa ändå. Har nu ringt runt hela f.m utan ngt napp. Fick till slut tag på tefal själva som medd att det inte finns på marknaden för att de inte anser att det behövs eftersom deras stryksulor redan är så bra på järnen... Hmmm Skeptisk som man är så känns det inte helt bra måste jag säga. (By the way så heter deras stryksula Palladium glissée.) Inga återförsäljare av strykskor vet själva om deras strykskor passar på tefal men de säger alla att jag kan rita av sulan o skicka till dem så de kan jämföra med deras för att se om ngn verkar lik i storleken. Men då vet man ju inte om fästanordningen fungerar på formen av tefaljärnens baksida. Har fått uppfattningen att det är där det stora problemet ligger nämligen. Undrar nu om ngn där ute har hittat ngn stryksko (helst i teflon) som de fått att passa på sin tefal ångstation? Eller om det finns ngn som pressat mkt med tefal ångstationer, som håller med tefals kundtjänst om att det inte behövs ngn stryksko till dessa järn, så får ni jättegärna skriva det med. Fick ju tyvärr skjuta upp Ullareds resan eftersom jag ej vågar köpa ngt järn innan jag rett ut frågetecknena kring strykskon. Måste ju finnas ngn som passar...hoppas jag iaf. And the saga continues...
Lillstrumpan är inte uppkopplad   Svara med citat