Visa ett inlägg
Gammal 2006-11-02, 11:01   #58
Mirja Mirja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 197
Åsa: vi gillar nog mest att diskutera. Utan samtalet skulle världen vara tråkig och utvecklingen stå stilla.

Elisabet: du kan ju inte sluta nu. Jag är ju långt ifrån fullärd. Och jag har massa frågor som du måste hjälpa mig med att besvara:

Först och främst vill jag ha fler exempel på den allmänna fördumningen och förenklingen inom myndigheter och miljöorganisationer. Jag förutsätter att en så faktaspäckad kvinna som du är medveten om att det är hundratusentals människor du klumpar ihop till en bunt.

Sen vill jag veta lite mer om korrekt dosering av klorin och korrekt temperatur. Om man nu ska använda klorin i så hög temperatur och så koncentrerat som möjligt, hur kommer det sig att bruksanvisningen anger att klorinet ska användas i låga temperaturer i tvättmaskinen. Och att det inte står något alls om hur varmt vattnet ska vara när man tex skurar båten eller golvet.

Hur uppstår problemen med klororganiska ämnen i reningsverken? Det kan ju inte vara så illa att samtliga korinanvändare inte kan läsa innantill på förpackningen och att alla doserar så totalt fel att EU känner sig tvingat att klassa ämnet som miljöfarligt.

Slutligen, om nu klorin, vid rätt användning, till fullo bryts ner till ofarliga ämnen, hur kommer det sig att till och med du menar att man inte ska använda klorin i onödan? Då är det väl bara att köra på?
Mirja är inte uppkopplad   Svara med citat