Visa ett inlägg
Gammal 2007-01-26, 15:43   #30
avsl090302 avsl090302 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 194
Hjalmar-uppdatering nr 2

Idag tog vi och sågade hål i garagedörren och satte in en kattlucka!! En timme senare ringde en kvinna, 80 år, och ville ta hand om vår flicka.. yippiiii
Så imorgon ska vi åka med henne till grannstaden.

Jag hoppas bara att allt klaffar. Där blir hon en innekatt, och jag hoppas det går bra ändå, men lite orolig är jag ju innerst inne.. Murphys lag ni vet?

Så har ni solskenshistorier om hittekatter som trivs som innekatter så bombardera mig gärna med dom endel har jag ju hört här på tråden och dom klamrar jag mig fast vid.
Jag vill ju så gärna att detta ska funka. Men kvinnan är ju äldre, pigg och van vid katter. Hon har tagit hand om hittekatter förr, och hon har avlivat sin sista katt för ett litet tag sen. Då bestämde hon sig för att aldrig skaffa katt igen, för det är ju så jobbigt att bli ensam igen...
Men så läste hon om Hjalmar och fastnade...

Så håll tummarna för att Hjalmar får sig ett gott hem.
Hon har ju nu också börjat visa bustendenser, och med dom klorna så är det ju att passa sig. Hon verkar också vara kittlig, vill småbita när man tar på vissa ställen på magen. Hoppas bara hon inte har ont..

Nu har hon ju inte mask heller, hon är som en hund, vi "rastar" henne på vår gård, hon springer glatt med, men lämnar oss aldrig.. så vi får lura henne när vi vill gå in till oss..

Men som någon sa, hon kanske har varit ute tillräckligt för resten av sitt liv, nu är det kanske bara närhet hon behöver.. Vi får väl se..

Dock blir resan hemsk, vi provade bur idag och se, det gillade hon INTE! men det är ju bara 40 minuter..suck..

Jag hoppas.......
avsl090302 är inte uppkopplad   Svara med citat