Visa ett inlägg
Gammal 2007-01-24, 19:35   #25
avsl090302 avsl090302 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 194
Som du Irene så är jag också lättrörd jag har mått så dåligt pga Hjalmar och hennes ödeskompisar.. Speciellt nu när det är så kallt, jag förstår att många fryser ihjäl och det är ju så himla hemskt.
Som det står på många kattsidor, att höja statusen för katter till hundars.. Ingen slänger ut en hund att klara sig själv... många plågar hundar också, men själva statusen är högre.
Har läst endel på hittekatten.se.. samma på katthemmens sidor, och allt är så deprimerande..
Att läsa om katter som fått nya ägare är ju kul, men jag tänker på alla andra.
Och det att det är så svårt att få nya ägare till äldre katter, är också himla trist..

Sen om vi är speciellt snälla.. jag vet inte. Jag hoppas att någon gör samma för mina katter om olyckan skulle vara framme.. Är man kattvän så är man

Jag har undrat om Hjalmar kan vara med smått, att hon därför sökt upp oss.. men vi har aldrig sett några slagsmål eller ungkatter härikring nånsin så det känns som om hon är kastrerad.
Men jag vet inte, hon känns lite tjock, men hon har ju å andra sidan fått mat av oss hela tiden så hon har ju inte svultit de senaste två åren iaf..

Vad roligt att höra att ni också tagit hand om hittekatter och gett dom livskvalitet igen. Det värmer mitt hjärta..
avsl090302 är inte uppkopplad   Svara med citat