Ämne: Ulva marknad
Visa ett inlägg
Gammal 2007-09-04, 08:15   #15
Rippy Rippy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 61
Både ja och nej...

Ja:
Jag menade att man säljer dem billigt till hobbytillverkarna. Lägger på moms och dyligt.
Detta för att stödja dem och för att det kanske blir fler företag till slut. Om man lägger på några kronor så blir det fortfarande billigare för dem och du kan tjäna på det oxå.

Nej:
Eftersom det finns relger för tjäna pengar på hobby, så kan man inte göra så pass mycket att det skulle påverka oss andra som har företag. Då jag ser det som föga troligt att de kunder som de har skulle komma till mig med samma beställning. Då det i de flesta fall är genom kontakter man får beställningar om man är på hobbynivå. Jag tror inte att om man säljer handdukar eller kepsar billigare än affärerna till några så kommer man att gå i konkurs. Ett företag som gör det pga det skulle aldrig överleva iaf.

Jag har ett hobbyföretag och de kunder jag har som återkommer eller nya kommer till mig för att de är njöda och på rekommendationer. Inte för att jag är billigast eller snabbast. De kunder som är så priskänsliga är inga bra kunder. De kommer att spela ut tillverkare mot varandra och man kommer att få göra produkter man knappt tjänar på.
Jag var jättevillig att ta in ordrar att jag tog billiga produkter och knappt tjänade på det. Det var bra läropengar men inget att leva på så nu säger jag nej om det inte är värt min tid.

Alla har det olika men jag tycker det är att bra att stödja varandra och skaffa kontakter än att försöka konkurera ut de som har det här som hobby.

Jag har fullt förståelse att du inte håller med mig.

//Johan
Rippy är inte uppkopplad   Svara med citat