Visa ett inlägg
Gammal 2009-10-11, 18:11   #45
SySara SySara är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 21
Även jag var på fredagen. Kom till Kistamässan 09.50 för att jag tänkte att då borde det vara lugnt, ack så fel jag hade. När jag kom dit så var det ca 70 m kö med flera personer i bredd. Ett par minuter efter att jag anlänt så sträckte sig kön mer än 100 m bakom mig!!! Det var öppet 2 vanliga dörrar samt två snurrdörrar (fick senare veta att en av snurrdörrarna gick sönder).

Det var total kaos. Folk överallt, inga riktiga köer mot kassorna för att betala in sig. En massa karlar, ja faktiskt var det så, som trängde sig för att de skulle på antik- och kuriosamässan! För mig tog det närmare 30 minuter att ta mig in till utställarna och då vill jag inte tänka på hur lång tid det tog för hela kön att ta sig igenom allt. Väl inne på mässan tyckte jag att det var rörigt, trångt och oorganiserat.

Jag kan inte svara för hur stor mässan brukar vara då det var första gången för mig på denna mässa. Jag hade åkt 100 mil enkel väg för denna mässa! Har tidigare varit på en symässa i Malmö som jag var otroligt besviken på. Denna var bättre, mer utbud.

När jag skulle fika med en nyfunnen vän så var det lång kö att betala, fanns inga sittplatser och fullt i skåpet där man skulle lämna brickan när man fikat klart.

Handlade jag nåt då: Javisst! Jag hittade massor med tyger för de butiker som jag brukar handla av var där. Kunde klämma och känna på tygerna, mmm, underbar känsla. Köpte även en Coverpro med fri frakt. Så nu längtar jag efter min nya maskin.

Kommer jag besöka mässan igen: Ja troligtvis så länge mina favvobutiker är där. Kommer troligtvis åka dit ännu tidigare för att stå först i kön och slippa att bli irriterad över det.
SySara är inte uppkopplad   Svara med citat