Visa ett inlägg
Gammal 2011-01-18, 12:25   #9
Fastlove Fastlove är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 103
Då är mitt bästa tips att fodra överkjolen med bomull eller linne. Ett plagg, men två lager tyg så att turnyren inte syns.

Fusk är ju helt okej i teater, men turnyren går inte att fuska med alltför mycket för då säckar den ihop. Så jag hade hellre gjort en ordentlig, stadig turnyr (som du kan använda själv senare) och fuskat genom att fodra eller använda ett stadigare material i överkjolen. På så vis kan du slippa underkjolarna men ändå få ett snyggt resultat.

Du kan ju välja ett lite grövre bomullstyg till kjolen istället för det tunnaste och billigaste du hittar. Det lönar sig ibland att hosta upp en tjuga extra per meter eftersom resultatet blir så mycket bättre. Teater eller inte, fusket bör ju inte synas för publiken. (Som för övrigt sitter en bit bort, så testa med det tunna tyget som du har och kliv några meter ifrån din kreation - syns turnyren igenom? Dags för foder eller ett annat tygval. Syns den inte? Låt det vara!)

Det blir nog bra!

(Jag förutsätter att tyget du har valt är ganska tunnt, eftersom du är rädd att turnyren ska synas igenom?)
Fastlove är inte uppkopplad   Svara med citat