Visa ett inlägg
Gammal 2010-06-01, 09:45   #12
Samigabriell Samigabriell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 586
flyttar inte runt så mycket

Jag flyttar inte runt mina maskiner så väldigt mycket... det är väl bara brodyrmaskinen som just nu där jag har allt nu inte får plats att stå framme som jag egentligen vill, min Janome 6600 vägen en hel del så den bollar jag inte runt med hur som helst, så den är helt stationär. Förut hade jag den nersänkt och det gillade jag. Nu står den på ett vanligt bord med sin vad heter det? Ett sådant där bord man trär på maskinen så arbetsytan blir större. Skulle även vilja ha den gamla Husquarna Automatic (som jag lånar av dottern min) framme för ingen syr vacker raksöm som den... men men man får välan välja..

Det jag saknar nu trots att jag har nästan 4 meter bord att husera vid är att kunna klippa tyg och rita mönster. JAghar en massa döyta som det är nu. Så om borden stod mera fritt så kunde jag använda döytan tll att faktiskt kunna lägga ut ett stort mönsterark eller ett tygstycke och faksiskt kunna göra det på ett bord...att krypa omkring på golvet och rita och klippa kräver att en man är hemma och kan ta upp mig från golvet igen. Så det är vad jag önskar mig...

Min nya lekstuga kommer att vara belägen på central plats i huset. Man ser det när man kommer in och man ser det på vägen till köket. Det är alltså ett genomgångsrum. Så alla lösningar måste dessutom vara estetiskt tilltalande (att symaskiner redan är det kanske inte alla förstår??? eller?) så så jag har en del att fundera på... Allt ska liksom kunna försvinna så mycket som möjligt när man vill och behöver det. Jag har redan min måleriateljé där så jag fyller bara på lite så att jag sakta men säkert tar över huset som en amöba...

baaaaaaaaah tänk om man hade lite pengar under kudden... då skulle den 200kvm stora längan bli min... hmm ja och snicken förstås som mannen vill ha då.... ett sommarkafé, altelje` ok nu kom vi av ämnet här och in i mina fantasier..

nåja nu tycker jag att det börjar likna något inom det här ämnet... men det finns säkert mer att säga i frågan. Man kankse tänker att den lösning man har inte är något att orda om.. Men jag tror att trots att vi alla är olika så kan det ju vara bra att ha lite att kika på...
Samigabriell är inte uppkopplad   Svara med citat