Visa ett inlägg
Gammal 2009-12-07, 23:50   #9
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Ja, köp inte beg från privatperson! Lite svårt att få garanti av en privatperson!

Och då pratar jag också om nya maskiner. Vad många inte vet är att om en person säljer sin pryl så kan man inte överföra garantin till den nya personen. Garanti är avtal mellan köparen och butiken. Har sett annonser där folk försöker sälja prylar dyrare eftersom "det ju är ny och fortfarande har 1,2 år garanti kvar" vilket är fel.

Ja, ja, som jag skrivit om miljoner gånger på sysidan så har jag haft dålig erfarenhet med att köpa beg symaskin av privatperson/loppis/secondhandbutik/butik som INTE är bra symaskinsbutik. Genomgående dålig erfarenhet.

Så jag säger alltid att man ska köpa av en bra sybutik, de brukar erbjuda ca 1 år garanti.

Och ja, testsy är det allra viktigaste av allt!!!

Man får vad man betalar för, men när det gäller beg kan man hitta maskiner som var jättedyra förr i tiden för samma eller lägre pris än värsta nya budgetmaskinen... Av någon anledning har försäljare inte förstått värdet av de gamla godingarna... Men det är ju bra för oss kunder.... Men det finns förstås dyra också. jag såg en Singer Featherweight (den gamla alltså, den nya är värdelös) för 10 papp, brukar titta på den och dregla lite. (en nätt men gedigen maskin som bara syr raksöm men gör det jättefint)
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat