Visa ett inlägg
Gammal 2013-05-21, 15:20   #1
Lillstrumpan Lillstrumpan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2013
Inlägg: 27
Question Stryksko till Tefal ångstationer???

Jag har letat febrilt efter en stryksko, helst i teflon till tefals ångstationer och till slut fått veta av Tefal själva att de inte producerar sådanna eftersom de inte anser att det behövs då deras stryksulor redan är så bra på järnen. Deras bästa stryksula heter Palladium glissée och är självrengörande. Inga återförsäljare av strykskor som jag talat med vet själva om deras strykskor passar på tefal men de säger alla att jag kan rita av sulan o skicka till dem så de kan jämföra med deras för att se om ngn verkar lik i storleken. Men då vet man ju inte om fästanordningen fungerar på formen av tefaljärnens baksida. Har fått uppfattningen att det är där det stora problemet ligger nämligen. Undrar nu om ngn där ute har hittat ngn stryksko (helst i teflon) som de fått att passa på sin tefal ångstation? Eller om det finns ngn som pressat mkt med tefal ångstationer, som håller med/inte håller med tefals kundtjänst om att det inte behövs ngn stryksko till dessa järn, så får ni jättegärna skriva det med. Jag har nämligen inte köpt järnet än och är osäker på om jag ska välja Tefal om det nu visar sig att det inte finns ngn stryksko som passar. Tack på förhand!
Lillstrumpan är inte uppkopplad   Svara med citat