Visa ett inlägg
Gammal 2009-05-24, 21:23   #19
Schannalle Schannalle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 63
Jag är gammal postarbetare och tycket att det är mycket som är konstigt med Jofotexs beteende. Att skicka någon som är värt runt 1000 med vanlig post är till att börja med helt idiotiskt. Att de dessutom hävdar att de har reklamerarat händelsen är konstigt, då man inte kan reklamera ett brev som är borta, utan det gäller bara försändelser med kollinr. (dett kan iof ha ändrats sen jag jobbade på posten, men enligt deras hemsida är det fortfarande så.) Så antingen ljuger Jfotex eller så har posten ändrat sina rutiner.

Att posten skulle ersätta varan tror jag inte då posten inte är ersättningsskyldig när det gäller brev, om inte annat avtalats mellan den som skickar och posten, och det tror jag inte Jofotex har gjort.

Dessutom skriver ju Jofotex tydligt på deras hemsida att de skickar mot postförskott, men det stämmer tydligen inte i ditt fall, vilket även det är dåligt gjort av dem.

Men en sak som jag undrar över, har du redan betalat varorna? Har du inte gjort det, så gör det för guds skull inte förens de har varorna. Att ta kontakt med konsumentrådgivaren/upplysningen i din hemkommun är alltd bra, de ska kunna svara.

Men som sagt, får du inte varorna, ska du inte betala/få pengarna tillbaka. Krånglar de så kan det alltid vara bra att säga att man kommer att ta fallet till ARN/polisen, då brukar företagen vara snabba med att betala.

Lycka till!
Schannalle är inte uppkopplad   Svara med citat