Visa ett inlägg
Gammal 2012-06-12, 18:55   #4
PysselManda PysselManda är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2011
Inlägg: 56
Smile

Citat:
bila skrev: Visa inlägg
Maskinen du blev förälskad i är en jättebra maskin.
Vart är på väg? Gillar du testa olika tekniker med olika sorters sömmar? Eller är du bara en raksömm sömmerska?
Kommer maskinen att driva sig framåt? Var finns du inom ett år, inom tre år?
Kommer du växa i maskinen?
Det är risk att du inte blir nöjd med en sämre maskin, risken är att du inte blir lyckig med någon annan än din stora kärlek.
Mycket pengar men ocskå mycket maskin som du troligtvis inte växer ifrån i första taget.
Den är inte svårare att använda en enklare maskin. Janomes maskiner är enkla att använda. Ta det bara lugnt och lär dig en sak i taget. Du behöver inte utnyttja hela maskinen första dagen du syr på den. Den stort utrymme att låta sig växa och gör det i din egen takt.
Som allt annat man får vad man betalar för.

Jag var raksöm sömerka som skaffade mig Janomes 11000. Kunskapmässigt på minner symaskinsdelen mycket om den du kärat med dig i (min kan brodera också). Symaskinen har verkligen drivit mig framåt och tvingat mig att prova på både det ena och andra. Det har bytt mycket för mig och det är tack vare den att jag är där jag är nu sömnadmässigt.
För det mesta syr jag kanske med raksöm men det är nog mest för att det är den sömen som funkat bäst på vår symaskin här hemma, jag vill gärna testa med nya sömmar Nästa år ska jag söka till tillskärarakademin i Göteborg och gå ett basår sedan söka till en emr avancerad linje
Tack för hjälpen detta låter verkligen som en maskin för mig^^ det är bara att ta fram sparbössan och fylla den med pengar
PysselManda är inte uppkopplad   Svara med citat