Visa ett inlägg
Gammal 2018-04-30, 12:02   #4
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 459
Denna fot är en universalfot vilket innebär att du kan köpa en som tillhör Singer och med hjälp av ett lowshank fäste för Berina Old feet påmonterad använda den.

Här en en länk till sådant fäste:://www.ebay.com/itm/Bernina-Old-Style-Adapter-Low-Shank-Feet-Foot-Converter-Holder-Part-0019477000/332406128354?hash=item4d64f2fee2:g:AHcAAOSw8cNUPSc W

På Ebay finns det mycket bra begagnade tillbehör att köpa. Det har fungerat mycket bra för mig att handla där. Det tillkommer tull och moms om den du köper befinner sig utanför EU. Fortfarande lönsamt

Du kan på den foten även montera fast denna enkla rynkfoten som är mycket bra: även den universal
https://www.tradera.com/item/302604/...maskin-sy-trad

Troligtvis kan du även montera dessa två pressarfötter direkt på nålstången. Kontrollera och provsy. Den rynkfot som jag bifogat kan dock inte lägga veck om det är det du önskar. Tycker att den mindre rynkfoten är enklare och lättare att använda. Jag har personligen bägge två och väljer den lilla före den större när jag ska rynka något, t ex ärmkulle, volang till gardin eller plagg. Funkar perfekt. Den både rynkar och syrihop samtidigt. Ta bara och testa och sy. Gör en lathund. T ex vid stygnlängd 3 mm behöver jag xx cm tyg för att få 10 cm färdig rynkad volang osv.

Bägge rynkfötterna finns naturligtvis att köpa i Berninautförande dock till helt andra priser.
Själv skulle jag köpta den för 40 kr på Tradera.se, testa att montera den direkt på nålstången och se om den funkar. Väl värd ett försök.

Det finns många jättebra och praktiska pressarfötter. Väl värda att satsa lite pengar på det går fortare blir snyggare. Lär dig använda dem.

Lycka till!
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat