Visa ett inlägg
Gammal 2010-09-06, 21:26   #12
Awa86 Awa86 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 16
Rensband

Jag tycker det har funkat bra att linda in rensband med gängtejp jag lindade in hela inte bara ändarna för jag tror att det minskar risken för rost jag tvättade bort oljan med lite vanlig tvål för jag ville inte bli kladdig.

För att kapa rensbanden använder jag en sidavbitare med utvexlingsmekanism (79:90på biltema) (det går nog lika bra med en vanlig sidavbitare) för bästa resultat skårar man rensbaandet runt om sedan böjer man bara då får man minimalt med splitter och det är inte svårt eller tungt alls. sedan sandpaprar jag med K80 sanpapper anpassad för plåt för att få bort det värsta och avslutar med en diamantfil K120 (billigare än sandpapper i längden) sen lindar jag in alla banden med gängtejpen. Jag har en korsett med rensbanden i kanaler (satinband) utanpå och det har hållt

Man måste kapa rakt över det är därför jag slipar 2 ggr det räker nog egentligen med K80 men det blir lite småvasst då.

Rensband är styvare än stålen i min köpta korsett (den har vanliga korsettstål) och det kan ju upplevas som ganska obehagligt men vill man ha en billig korsett så tycker jag rensband är bra.

(oj vad mina inlägg alltid ska bli långa)
Awa86 är inte uppkopplad   Svara med citat