Visa ett inlägg
Gammal 2009-07-08, 06:39   #28
robby robby är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2009
Inlägg: 16
Citat:
albasmormor skrev: Visa inlägg
Hej

Så här skall du göra:

VARV 1.

sticka 1 rm, gör ett omslag= lägg bara tråden över den högra stickan så att det läggs upp en ny maska, " sticka 5 rm- när dessa fem maskor är på högra stickan, så ta den vänstra stickan och lyft över sammanlagt fyra maskor över den du sist stckade- dessa lyftes över en i taget- gör ett omslag" fortsätt varvet ut, sista maskan rät.
Du har nu 19 maskor på stickan

VARV 2
sticka 1 am "nästa maska är förra varvets omslag, behåll denna maska på vänster sticka tills du har gjort tre saker i den.

Dessa tre är= 1 vanlig am- gör ett omslag runt din högra sticka- sticka en rät maska i bakre bågen av förra varvets omslag- nu har du gjort tre saker och maskan kan lämna vänster stickan. På höger sticka har du nu fått tre maskor till(=4), 1 am " upprepa varvet ut. sista maskan = 1 am

Du har nu 37 maskor
varvet ser ut så här första och sista maskorna är aviga, förra varvets omslag har blivit tre maskor, förra varvets maska(den du lyfte 4 över) blir aviga maskor

Hoppas du förstår, inte lätt att förklara skriftligt.


Lycka till
Ah, nu fattar jag varv 2. Men jag förstår fortfarande inte varv 1. När jag ska "lyfta över" 2-5 över 1:a innebär det att de 4 m (2-5) på något sätt ska försvinna från den högra stickan då?
robby är inte uppkopplad   Svara med citat