Visa ett inlägg
Gammal 2011-01-07, 19:01   #5
Marlin Marlin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2011
Inlägg: 1
råd!

Citat:
lovleycat skrev: Visa inlägg
Jag köpte Singer Quantum Stylist 9960 på syfestivalen nyss och är supernöjd... den kostar ca 6500kr jämnfört med liknande maskiner från andra tillverkare som tar 10000kr och uppåt...


103 sömmar
12 matarfötter
Stygnbredd 7 mm, friarm, stretchsömmar, lätt att trä, enkel att använda, välj bara söm allt ställs in automatiskt, automatisk knapphålsmätare, fix-funktion, inbygd nålträdare, nålstopp uppe/nere, extra pressarfötter, snap-on-pressarfötter, alfabet i 4 olika stilar, justerbar trådspänning, inbyggt trådklipp, dubbla LED-lampor, informationsdiplay, kraftig metallstomme, förlängningsbord och övermatare ingår, tystgående och stark symaskin.

Kanske kan vara något?
Jag är iallafall supernöjd!!!

Roligt att du är så nöjd med din maskin!!
Jag har just kommit på att jag vill ha en symaskin och ge mig på ett och annat projekt.. Surfat runt ganska mycket på nätet och försökte då hitta något som verkar prisvärt och vettigt utan att överdriva i prisklass..

Som total nybörjare är det svårt att välja.

Idag var jag i en sybutik. De hade inte just Singer Quantum Stylist..
Men istället presenterades jag för Janome DC 4030 som kostar 500kr mindre.

Min rådgvare i butiken slog ett stort slag för Janome för att de är tysta, starka och lätta att köpa tillbehöv till mm.
Medan hon var mindre positiv för Singer. Att de var sämre hållbarhet och högljudda och sämre urval av tillbehör.

Jag kan lyssna på vad hon säger, men vet inte om hon hellre ville sälja Janome än ingenting med tanke på att dom inte hade Stylisten..

Ska jag ta Janomen och vara nöjd med att den är gedigen och bra nog, eller är Singern Så grym att jag absolut ska ta beslutet att leta upp den och ta den ändå!!??

Skillnaden mellan maskinerna ligger i sömmarna och alfabet. Så långt är jag med. I övrigt har jag inte stenkoll så att jag kan jämföra bra nog..

Hjälp och tips tas tacksamt emot!!
Marlin är inte uppkopplad   Svara med citat