Visa ett inlägg
Gammal 2006-09-05, 14:45   #23
HelenR HelenR är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 108
Hej igen,
Tack Anna för mönstret och vad kul med alla som engagerar sig! När jag printar mönstret blir grodan 16.5 cm bred som bredast (mellan händerna), dvs mindre än A4. Som jag minns det var den lite större, så jag har förstorat upp den till 20 cm. Vilken bredd har du på orginalet Anna?
Frågan om ögon&mun hade jag just börjat grunna över när jag läste diskussionen ovan. Jag minns oxå att det var knappar på ovansidan till ögon och ingen mun. Ändå kan jag tänka att det blir fint att snörpa ihop huvudets söm lite så blir en mun. Samtidigt undrar jag om det inte egentligen är tänkt att ögonen ska vara knappar / pärlor i huvudets söm, just så att grodan blir helt vändbar. Det fanns säkert många variationer på grodor på sin tid - men jag tycker det vore kul att sy en så lik orginalet som möjligt. Så snälla - du som minns hur det var får gärna berätta!
Jag tänker oxå fylla med vete. Är det nån som vet var man köper det? Köpta "vetevärmare" är ofta i lin. Finns det något speciellt skäl eller funkar det lika bra med bomull?
HelenR är inte uppkopplad   Svara med citat