Visa ett inlägg
Gammal 2005-07-01, 12:51   #5
connymoberg connymoberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Ort: 1
Inlägg: 28
Skicka ett meddelande via AIM till connymoberg Skicka ett meddelande via Yahoo till connymoberg
Lightbulb Detektor

Citat:
Annika74 skrev:
Vi har funderat på det där med att hänga ut ett plagg till som lockbete. Risken är bara att jag förmodligen somnat även om jag suttit på pass...

Det vi har fått tips om är att ha en rörelsesensor kopplat till en lampa, men inte utomhus som verkar vara vanligast, utan till en lampa inomhus. Så kan tjuven luras att tro att man har hört något och vaknat.

Vi får se hur vi ska göra. Jag har i alla fall tryckt upp lappar som jag ska lägga i grannarnas lådor och varna dem. Jag är inte intresserad av att låta tvättvindan vara garderob åt nåt pucko längre, så jag får planera mitt tvättande bättre hädanefter, och inte låta saker hänga ute över natten. Men det borde man faktiskt själv få bestämma över!

Tack för att du brydde dig!
Vi har en liten detektor, ca 13 cm hög, som vi brukar ställa vid insidan på ytterdörren när den är öppen på sommaren. Så fort någon bryter strålen (batteridriven) så går larmet skyhögt. Den kan man ställa i någon buske, rikta den mot torkvindan och vänta. Garanterat får den tjuven hjärtslag när detektorn känner av rörelsen. Man kan ställa in den på pling-plong ljud eller rena rama sirenen. Billig och bra. Finns på sådana butiker som Claes-Olsson, Hobbbex m.m.

/Conny.
__________________
1
connymoberg är inte uppkopplad   Svara med citat