Visa ett inlägg
Gammal 2024-03-11, 14:06   #7
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 472
Har ingen aning hur ditt pgm ser ut.

Utgår ifrån mitt eget. Varför det är alla tre bilderna på samma dokument är för att har du en passande brodyrbåge så kan du sy alla tre samtidigt och renklippa dem en och en. Himla snabbt och praktiskt. Då slipper du spänna upp bågen tre gånger, Den fortsätter (förhoppningsvis) med den färg du har på tråden med Apa 2 och sedan med Apa 3. Då slipper du även byta tråd flera gånger.

Du kan göra på olika sätt.

Att bara få upp en apa i taget.

Tag apa två markera den genom att högerklicka. Välj spara som och spara den då under t ex Apa 2, gör likadant med nästa apa.

Alt 1. Du ser ju vart den är och broderar. När den kommer till texten, tryck på paus. Vrid fram brodyren till den punkt som vill att den skall börja brodera igen.

Alt 2. När du kommer till texten. Byt tråd och trä maskinen med bottenfärgens tråd. När texten är klar, byt tråd till den som ska vara fortsättningsvis.

Alt 3. I mitt pgm trycka på en flik så att jag får upp och ser hur broderiet sker. Färg för färg lager för lager.

Då klickar jag fram moment för moment, bild för bild och till sist dyker allt ljusgult upp. Då markerar jag motivet genom att högerklicka. Då kommer en massa punkter upp. Dessa kan jag ta bort det jag vill genom att klicka på det ljusgula och delete.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat