Visa ett inlägg
Gammal 2006-03-31, 23:10   #26
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Åh, ni är såå snälla och goa. Mina pojkar har ju sina egna familjer och små barn, så de har ju fullt upp att klara sig själva. (det är väl snarare så att de kommer och vill ha min hjälp, låna bensinkort och andra "små slantar") Jag har väl skämt bort dem, genom att försöka ge dem det jag inte fick själv! Och att jag finns där för dem.
De vet faktiskt inte om att jag tänker byta symaskin! Som alltid, så tänker jag inom mig tills allt är "klart" sedan går jag till handling, så det kan verka väldigt ogenomtänkt! Den här tanken och önskan har jag haft sedan i somras nu.
Det blir nog det bästa för mig att låna genom banken, och jag misstänker att det kan gå relativt snabbt att betala tillbaks, jag hjälper ju andra med att sy, så jag "får ju in" lite, som jag stoppar i "min nålpengsportmonnä", vilket långt ord det vart. Men den är skojig att ha.
10000 har jag beviljat hos Vikingkonto, då är det enkelt att räkna ut hur mycket jag har i pension! Det kontot fick jag när jag köpte min overlook, den betalade jag mycket snabbare än 36 månader!!!!

Jag tycker det är så skoj att kunna ge lite små råd här och var, jag har ju lång erfarenhet av att sy och handarbeta. Och att de kommer till nytta, framförallt. Det kommer jag att fortsätta med, kan bara inte låta bli

Det kommer att ordna sig till det bästa, jag kan inte tänka mig annat! Annars blir det till att vara rädd om mina "nålpengar" och spara varenda krona, och sen har jag en ny maskin!
Aina
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat