Visa ett inlägg
Gammal 2009-07-14, 16:36   #1
BirgittaHellner BirgittaHellner är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 125
Behöver stöttning

HJÄLP!

Jag är på gång och ska "lansera" första kollektionen till hösten/vintern.
Tidigare har jag varit inne på att starta butik med mitt klädmärke och jag har fått god respons från AF och dom som bestämmer om det är värt det eller inte. Tyvärr har min budget inte räckt till det utan bidrag så det har aldrig skett.
Nu händer allt på en gång.
Får först höra att jag nu har möjlighet till starta eget bidrag.
Sen får jag ett klockrent erbjudande från en bekant som har en lokal ledig (centralt) med extremt billig hyra(för han äger hela huset) och den blir inredd precis osm jag vill ha det om jag tar den. Detta är redan till våren alltså.
Jag känner att det kanske är dumt att tacka nej när min dröm är så nära att uppfyllas. Och nu harj ag dessutom skaffat mig kontakter och allt annat så det känns så rätt. (även om det känns lite stressigt)
MEN mina föräldrar anser att jag inte bör göra det utan att det är bättre att jag sitter hemma och syr till folk istället?! (hur lönsamt är det?) "För sånt där kan vara farligt" säger dom. HJÄLP vad ska jag göra??? Har dom fel eller är jag korkad om jag satsar NU trots att allt matchar med vartannat? Vet inte hur jag ska göra...
BirgittaHellner är inte uppkopplad   Svara med citat