Visa ett inlägg
Gammal 2009-03-09, 11:31   #32
Addes Addes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 647
Citat:
ichigo skrev: Visa inlägg
Jo, men det är lite svårt för mig, vi bor i hyresrätt och jag har också redan "renoverat" köket i smyg. Men jag har i alla fall min gamla tv i köket vid bordet. En gammal 14tummare men den passar in bra där i miljön. Ibland är tjocktv snygga också speciellt om man vill hålla en viss tidsperiod. Nackdelen är förstås att det är knepigt med att få in någonting annat än via antenn.. Och att frekvensen inte räcker till för en kanal av de ca 15 som ingår i basutbudet, att UHF-bandet är lite för snäv..

(tack och lov bor man ju i lägenhet så man slipper ha digitaltvlåda och får tv direkt från antennuttaget)

Men allra mest vill jag ha en projektor... vi "bråkar" här hemma, sambon vill köpa en lcd platt-tv, jag vill ha projektor. Vill inte ha lcd-tv som är stor pga att det blir så pixligt och fult och typ 90% av mina filmer osv bara finns i låg upplösning... (jag gillar gamla obskyra filmer o tvserier) så jag säger nu att vi får använda vår stora tjockwidescreentv tills den dör. Sen får vi bråka vidare.
Nu känns det OT.. spåret ur... men
Jag har tjockis tv hemma och är rätt nöjd med och har digital box, för att ge skarp bildkvalité. Är rätt NÖJD! för jag slipper att springa efter en stor tv-platt. Jag har projektor som skaffade den i höstas. Underbart! Använder den då o då.
Det finns ett problem hos TV-platt, när t.ex. filmen visar vit färg o sen svart plötsligt, så det står dimmvitt kvar ett tag, så är det rätt störande tycker jag.

Ja bra med direkt från digtaluttag. Tur

Jag bor i hyresrätt (ombilda till borätt senare). Jag skiter i det. Viktigast är att man skulle vara bra/duktig på att snickra/fixa hemma så inget problem. Jag installerade en del elsystem i köket oxå... Olagligt, men vet fan hur det ska vara o inte.
Det är rätt förbannat att det är fusk byggt överallt. Diskbänken - Det går inte att stoppa in diskmaskinen i. Det är bara 2 cm för lågt. diskbänkarna var fastlimmat med superlim! Dumt! Jag var tvungen att renovera om det själv, fastighetssubbe o värden vägrade att fixa. Jag sa att det är ju diskriminering mot långa människor och det är inte från 60talets människomått jag måste ha böjt ner för att titta noggrant och närmare hackande jäkla grönsaker. Och hutlös hyra på 42 kvm

Det är rätt kul att göra det själv hemma och renovera nåt.
Jag måste lösa "problem" med projektor-duk... har inte bestämt mig vart de hänger upp. Här är lite dålig planlösning. Jag vill ha det som gömstället, osynligt... kanske precis vid fönstern.
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat