Visa ett inlägg
Gammal 2012-12-01, 22:27   #5
oliva oliva är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2011
Inlägg: 154
För trådskaparen tror jag det blir billigare att redovisa som hobbyverksamhet för sist jag kollade så betalade inte dessa moms. Det gör ju att det blir billigare, säljer du nåt för 1000kr som hobbyverksamhet måste du ta 1250 om du har eget företag.

Annars tycker jag du kan kolla upp om det finns någon liten snabbkurs att gå. För några år sedan hade det så kallade nutek (som nu är nedlagd) kurser på biblan och det jag kommer ihåg därifrån är att av det man får in på företaget så blir det ca 64% i skatt minst. Detta stämmer väl överens med vad marie också beskriver.

Om du känner att du vill ha 3000kr för ett arbete då det är svart, måste du alltså ta minst 6000kr i betalat om du vill göra det vitt. Visst är det underbart att vi har så höga skatter i Sverige?

Det jojoPower skriver om förstår jag inget alls av. Har du F-skatt har du inte hobbyverksamhet. Din arbetsgivare betalar inte dina arbetsgivaravgifter i ditt företag. Och till sist, om du säljer något för 1000kr så är det 200kr som ska in till skatteverket i form av moms, men nu har ju inte hobbyverksamhet moms upp till en viss summa.
http://www.skatteverket.se/download/...4376/34409.pdf
oliva är inte uppkopplad   Svara med citat