Visa ett inlägg
Gammal 2008-09-08, 20:15   #1
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Skamvrån återinförd

Hej!
Jag är så förbannad att jag måste få skriva av mig... I Segeltorpsskolan (där mina pojkar går) har man återinfört skamvrån. Man tycker på fullt allvar att det är helt OK att lämna en 10-åring ensam i ett klassrum i fyra timmar, och resten av klassen har åkt iväg med buss till simhallen!
Detta hände min son idag. Lärarna har alltså bestämt att barnen ska straffas på detta sätt om de glömt sina badkläder. Grrrrr, är inte detta psykisk barnmisshandel? De lämnade honom ensam i klassrummet kl 10 på förmiddagen och de skulle vara tillbaka kl 14. Min son har dessutom allvarliga allergier och astma... så det är direkt olämpligt att lämna honom utan uppsikt. Får lärare verkligen göra så här? Jag bara undrar...
Lillkillen var ju helt förstörd när han till slut lyckades få tag i min man på mobilen. Storgråtandes berättade han vad som hänt, och min man fick lämna jobbet och åka och hämta badbyxor och köra killen till simhallen.

Jag håller på att krevera av ilska och har skrivit insändare till tre tidningar. Hoppas verkligen att någon av dem publicerar detta, för så här får man inte bete sig mot barn.
/Gunilla
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat