Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-22, 09:13   #1
Rotmosan Rotmosan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2011
Inlägg: 9
Post Medeltidsveckan - dags att börja sy!

Hej allihopa!
Jag är en relativ nybörjare när det gäller att sy. Älskade syslöjd 4-9:an, gick även två kurser i klädsömnad på gymnasiet.
Nu är det så att jag ska sy kläder till medeltidsveckan i år och det börjar dra ihop sig, jag vill inte sitta veckan innan och sy som en galning!

Jag ska inte bara sy till mig själv utan även till min dotter, som då kommer att vara 1 år, och till min sambo. Vi har några plagg till honom sedan tidigare (levande rollspel:are) som han kan bära. Men jag vill göra kläder till både mig och dottern och har även tänkt att brodera lite.
Surfat runt och hittat de mest simpla mönster på nätet, men även dessa kan ge mig kortslutning...
Därför startar jag nu denna tråd - jag kommer posta mina dumma frågor och hoppas att ni orkar svara mig!

(En tanke jag har redan nu är att jag nog kommer få sitta nära avresan några veckor innan ändå, med dotterns kläder, för vet ju inte hur stor eller liten hon kommer att vara då.
Jag är dessutom på väg ner i vikt, har 5 kilo kvar till jag når min målvikt - men då kan jag ju lika gärna sy klart en klänning redan nu för så mycket kommer det ju inte att märkas? Eller har jag fel?)
Rotmosan är inte uppkopplad   Svara med citat