Visa ett inlägg
Gammal 2016-11-10, 23:22   #6
Anna-under-bron Anna-under-bron är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2016
Inlägg: 4
Smile

Jag köpte alldeles nyligen en janome easy jeans 1800, den är jättebra.

Jag började sy för två år sedan och det var på en billig singer från Ica som jag avråder ifrån, det var helt okej men den saknar många funktioner såsom att justera pressarfots trycket, trots detta lyckades jag sy rätt fina plagg men det är inte värt besväret.

Easy jeans är en mekanisk modell som sålts sedan -94 då den är väldigt populär. Den uppdateras med jämna mellanrum och har lite olika nummer, min heter easy jeans 1800. Jag tror emerald 116 är helt okej den med. Lite mer plast bara än easy jeans som har mycket metall i sig. Fördelen med att köpa en modern symaskin istället för att köpa en husqvarna från 70- talet är att de nyare ofta är bättre på att mata tyget på knepiga material och att du kan köpa mer tillbehör. Exempelvis kanske du vill sy något i trikå, då vill du ha stretch sommar samt en övermatare, detta blir svårt på en maskin från 70-talet men på emerald 116 bör det gå (jag har ej testat själv på emerald, däremot på easy jeans,men ser inte varför det inte skulle kunna gå på emerald). En ny mekanisk modell låter som ett klokt val att börja sy med och emerald 116 är helt okej. 118 har såklart lite mer i lådan men de har samma kvalitet och jag antar att du redan övervägt den.Emerald serien är väldigt populär i Sverige, och en modell blir inte det hur som helst. Janome easy jeans är däremot den mest sålda symaskinsmodellen i världen, men den kostar lite mer och är man ny kan de där extra lapparna kännas omotiverade ,emerald är ju också bra. Hoppas du blir nöjd oavsett vilken det blir och att det blir många fina kreationer, lycka till!
Anna-under-bron är inte uppkopplad   Svara med citat