Visa ett inlägg
Gammal 2019-03-13, 08:40   #12
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 464
Jag har en 830 som är helt tillverkad i Schweiz. (båda mina 830 är tillverkade i helhet där). Visst är det så att Bernina numera i priskonkurrensen köper delar som tillverkas utomlands. Det gör alla maskintillverkare idag. Tyvärr.

Jag kan överväga och sälja min gamla 830.

Men vill först ge din 930 en chans att få igång den. Behöver få veta mera vad som hände när den låste sig.

Om du vill kan du maila direkt till mig. Om du trycker på mitt användarnamn här till vänster så får du upp en ruta. Tryck på Visa allmän profil. Därefter kommer du till min allmänna profil.
Ovanför fotografierna finns en liten ruta där det står bl a
kontakta medlem. Skriv till mig så kan jag ringa upp dig eller om
du hellre att vi mailar.

1011 Har jag personligen ingen erfarenhet. Det verkar vara en mekanisk maskin. Sömmarna är de samma som i 930 bl a. Det som gör mig fundersam är rutorna på framsidan. De nytillverkar idag 1008, utan den rutan (de ser likadan ut som bl a 930). Varför har de valt att återgå till utan ruta? Visst kan vara billigare och enklare att tillverka utan den. Att det är anledningen. Kan i och för sig kolla med mina kontakter om de vet något.

Vad vill de ha för den maskinen? Får du garanti? Är det ett riktigt företag, symaskinsreparatör som lämnar den garantin

Senast redigerad av Gumpan58 den 2019-03-13 klockan 09:01.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat