Visa ett inlägg
Gammal 2011-04-04, 09:46   #7
missmatti missmatti är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2010
Inlägg: 30
Citat:
Nima skrev: Visa inlägg
Jag har 1 bond, 1 Silver Reed LK-150, 1 Knitmaster/Empisal 360 med resårbädd, 1 Brother 970 med resårbädd, 1 Familia från 50-talet och slutligen en gammal sockstickningsmaskin Viktoria som jag tror är från 40-talet.

Maskinerna verkar föröka sig själva. Jag har sålt en några maskiner också.

Bond är en supermanuell maskin utan resårbädd.

Silver Reed har riktiga finstickare för industrigarner. De som säljs nu heter 830 (elektroniksk) och 270 (hålkortmodell). Det finns resårbäddar till bägge.
Haha, jag vill också ha stickmaskinsfamilj!

Silver reed 830 kan kanske va en maskin av intresse, skulle vara kul med en elektronisk nästa gång.


Citat:
krtek skrev: Visa inlägg
Jag har en Passap Automatic från 1958. Var gäller sockstickningsmaskiner så har jag sett en på Tradera nyligen. Jag har ingen aning om vad man ska tänka på. På Yahoo finns en grupp för "vintage knitting machines" om det är en gammal modell du funderade på.
För mig spelar det nog ingen roll! Vill mest hitta en som funkar och är rolig att sticka på. Älskar strumpor och tights.. o allt under kategorin "hoseriy"

Är din passap en single bed eller double bed? Min är en doublebed (resårbädd som jag förstått svenskar kallar de) från slutet av 70-talet. Och sticka single bed på den är inte så framgångsrikt!
missmatti är inte uppkopplad   Svara med citat