Visa ett inlägg
Gammal 2013-09-11, 11:41   #4
bookia bookia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2011
Inlägg: 76
Det är i alla fall trevligare att bli anklagad för att tänka för mycket än att tänka för lite.

Jag är fortfarande förvirrad när det gäller att "sticka axlarna var för sig" men jag tror det klarnar när jag väl sitter där med stickningen och (ett) nystan.

Jag har ännu en undran, jag köpte mönstret (kan fö ses här) och i garnaffären hjälpte de mig välja ut garn med den tjockleken som skulle stämma med mönstrets.

Väl hemma följde jag mönstrets instruktioner med storleken på nålar och beslöt mig att sticka den minsta storleken [0-3 (3-6) 6-12 (12-18) mån]. Nu när jag är nästan klar med torsodelen av jumpern är den större än den största för 18 månaders. Och då har jag ännu inte stickan den översta vita och den översta blå ränden. Det konstiga är att jag inte stickar för löst eller för fast utan alldeles lagom men ändå diffar det så otroligt mycket. Enligt mönstret ska jumpern stickas med 4mm stickor men i detta fall måste jag nog byta till 2mm (minst) om jag ska få ner jumpern till 0-3mån storlek.
bookia är inte uppkopplad   Svara med citat