Visa ett inlägg
Gammal 2007-08-06, 10:09   #39
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Jag är för hjälpmoderatorer som sagt, långa utdragna diskussioner har hittills, enligt mig, inte lett till något annat än dålig stämning.

Precis som du Birgitta tror jag egentligen på diskussioner och att det kan leda till något bra. Men tyvärr så tycker jag numera inte det fungerar i skriven form där tonläge och minspel försvinner och därmed öppnar upp för feltolkningar.

Sedan vill jag bara förtydliga att jag inte menar att alla som skriver "beställning" gör smygreklam. Det jag ville påvisa är att det kan vara svårt att veta var gränsen går. Om man skriver att man gjort något på beställning och sedan visar upp balklänning efter balklänning där det står så, så kanske det kan vara en form av smygreklam men det kan också innebära att man gillar att sy balklänningar och därför ofta gör det, utan ekonomiskvining, åt vänner och bekanta.

Sedan när det gäller förklädesklänningar så kan jag tycka det är roligt att se hur man uttnyttjat ett mönster på ett tyg på olika sätt även om modellen är den samma. Inte värre än att man ser lapplöpare i samma modell om och om igen, eller maskinbroderier eller underkläder heller för den delen. Vi ser helt klart olika på saker och ting och tur är väl det

Sedan finns ju också starta eget forumet. Jag tycker det är ett bra forum, man kan få mycket bra hjälp med saker in för en företagsstart. Men det är också ett ställe där gränserna är flytande. Det blir ju nästan hur man än gör en viss reklam för ett företag (eller kommande företag). En del är uppenbart ärliga i sina frågor och vill ha ärliga svar om för och nackdelar om något medan andra mest verkar ställa en fråga för att få mer uppmärksamhet till sitt företag.

Vi ser, uttrycker och tolkar som sagt saker olika och det är väl just därför reglerna måste vara så himla tydliga och kanske gränsdragningen nästan åt det extrema, antingen får man eller så får man inte.

Summa sumarum jag tror hjälpmoderatorer samt en översyn av reglerna vore bra

Senast redigerad av Alvan den 2007-08-06 klockan 10:15.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat