Visa ett inlägg
Gammal 2004-11-15, 10:44   #4
Emma1 Emma1 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 3
Hård väska

Hej!
Några tips för att få en väska hård. Det finns etttjockare och styvare mellanlägg som är framtaget till vaskor i skinn. Kolla med återförsäljare av läder och skinn. Jag vet inte var i Sverige du bor, men i Köpenhamn finns flera affärer som är tillgängliga för "vanligt" folk. Ett annat tips är att hitta återförsäljare av hattmaterial. Kanske finns det en modist där du bor. Inom hattområdet finns det olika mellanlägg och råmaterial som används när en hatt byggs upp.Dels styvare mellanlägg som sys in i skärmar till kepsar. Det är inte så svårt att hitta. Själv fann jag det på en vanlig marknad bland strumpor och karameller.Syfestivaler och mässor är ett annar bra tips. Tillbaka till hattarna. Det finns även hattstyvnad som fuktas och formas och blir hårt efteråt. Man kan även pensla med shellack eller flytande hattstyvnad. I skrivandets stund sitter jag i skolan och har inte tillgång till adresser och har dessutom flyttat så jag kan inte få fram listor i nuläget, men jag hoppas på att det här kan hjälpa dig vidare i ditt sökande.

mvh
emma
Emma1 är inte uppkopplad   Svara med citat