Visa ett inlägg
Gammal 2014-09-28, 08:37   #5
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
Jag raljerade verkligen inte! Jag saknar visserligen diagnos men vad jag förstår av närstående som har blivit diagnostioerade stämmer symtombilden väldigt bra in på mig.
Min poäng är att OM man vet vad som "fattas en", kan man ju använda det som en ursäkt att alltid vara fyrkantig och endimensionell, men man kan ju också ta striden mot funktionshindret (ordet handikapp är ju, gud ske lov, borttaget) och med vetskap om sina tillkortakommanden visa, om inte annat, för sig själv att man kan.

Jag har själv tiotalet elektronikprojekt, 4-5 kortsettprojekt och ett smärre antal andra sömnadsprojekt i olika stadier av fullbordan. Som jag skrev kommer det tider när jag har extra energi i kroppen och det brukar, tyvärr, oftast leda till påbörjandet av ett nytt projekt. Det skulle gå, om jag verkligen kämpade med mig i sådana ögonblick, att ta tag i något gammalt som just blivit liggande för att jag troligast stött på ett tekniskt problem och gett upp. Att det skulle passa just NU att fortsätta är att problemet har lösts sig, jag har hjort något annat, läst någon ny sömnadsbeskrivning, sett ett foruminlägg, osv, vilket gett mig tips hur jag ska gå vidare.

Hoppas detta var förståeligt.
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat