Visa ett inlägg
Gammal 2008-01-28, 19:47   #7
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Jag packar som din man! Eller... lite mer strukturerat kanske, men inte värst mycket grejor. Efter ett antal år på motorcykel där tält och sådant också sa få plats har man ju lärt sig att packa effektivt. Det gäller att ha sådant som passar ihop alltihop, så att säga.

En kjol (för det är så himla bekvämt!), ett par shorts och ett par långbyxor räcker ju gott för en vecka. Byxorna passar ju bra att ha på sig under resan, så tar de inte plats i packningen. Eller så får "resbyxorna" bli ett "extra" par. Vinterskorna lämnar man i bilen om man har den till flygplatsen. Vinterjackan likaså. Man får huttra lite när man tar sig mellan parkering och terminal!

Alla toppar (1 per dag. Räcker de inte har jag en utmärkt anledning att shoppa!) ska passa till alla underdelar.

Underkläder prutar jag inte på! Det vill jag ha massor med mig! Är jag bara fräsch under överlever jag om toppen måste "återanvändas"!

Sist vi åkte på 2 veckors solresa på vintern och checkade in undrade de var vår packning var... Hade vi inte haft simfötter, cyklop och snorklar med oss hade vi klarat oss med en varsin handbagage-väska.

Jag tycker det är svårare att packa för en helg än för två veckor! Det blir liksom nästan lika mycket/lite då... Begriper inte det!!

Hoppas ni får en härlig resa!!
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat