Visa ett inlägg
Gammal 2010-03-05, 10:27   #2
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 464
Oh, vad jag gläds med dig!!

Vet själv hur lycklig jag var när jag fick mitt rum. Det funkar super för mig.

Det är "bara" 10 m2, Så för att få plats och ha allt låttåtkomligt så har jag köpt och satt in IKEAs garderober
med 35 cm djup men för att komplettera djupet så har vi satt
köpt garderber som är från golv till tak. Eftersom det är källare och ev vattenskador som kan uppstå rekommenderar jag att
du köper Capitaben till dem.

Höj- och sänkbart bord leta på återvinningsstationer eller kontakta någon firma som säljer kontorsmöbler om de har
någon kund som vill bli av med sina gamla.

Allra bäst är om du kan få tag i ett bord som du kan höja o
sänka genom att veva.

Höj- och sänkbara bockben för ca 200 kr finns på Jula, Claes Ohlsson m fl. Jag har elektriskt pga mitt handikapp.

Jag har en L-formad skiva med en rakt utsågad vinkel. För jag vill kunna lägga upp så mycket tyg som möjligt och även ha
plats för två maskiner. Så måttet på själva grundskivan är
B80xL120 cm, utstickaren på vänster sida är B60xL40 av sedan
kan jag förlänga denna del med mina rullbara hurtsar eller
strykbordet.

Jag tycker att djupet är bra för jag får plats med flera
rullbara hurtsar inunder och ryms ändå med benen.
Om du gör en fast montering av dina bord mot en vägg. Kom ihåg
att lämna ett avstånd på ca 10 cm så att tyg kan glida bakom skivan o ner på golvet.

Jag har en Hågs Capiscostol (kontorsstol) med magstöd som jag kan sitta bägge vägarna på. När jag använder magstödet så fungerar armstöden som armstöd så jag kan avlasta helt mina
armar och axlar. Mer ergonomisk rätt stol får du leta efter.
Du kan läsa om den på deras hemsida http://www.hag.se/products/office_chairs/14.cms

Helt fantastisk stol.

Jag har ett kilstöd för stolar som jag hur under symaskinen för att skona min nacke. Maskinen skall stå med framkanten förhöjd.
Behöver inte böja nacken lika mycket http://www.gulare.com/shop/index.php...ain_page=index. Kilstöd 33x38x5cm, art nr5412, Pris: 130 SEK

Stänger att hänga saxar på m m har jag köpt på IKEA. På blocket en helspegel.

Ja så har jag inrett det och det funkar för mig så då gör det nog också för många. Men det syns inte att det är anpassat.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat