Visa ett inlägg
Gammal 2009-05-25, 12:50   #23
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Jag känner igen det där. Någon gång runt jul köpte jag miniatyrstickor från Apidea. Dom tog väldigt lång tid på sig, och jag mailade och undrade om dom var skickade. Det visade sig att dom var skickade ett par veckor tidigare. Jag blev lovad nya stickor. Någon dag senare fick jag ett mail från Apidea. Hon hade fått tillbaka stickorna. Paketen var så illa åtgången så deras adress var den enda som var läsbar. Det visade sig att det lilla paketet. ( ca 5 x 15 cm) hade fastnat i någon maskin på posten och demolerats till oigenkännlighet.
Min man hade större otur med ett av sina paket för något år sedan. han höll på med astrofotografering och hade beställt en stor tub för runt 15.000. Han höll koll på trackingen hela tiden med tanke på värdet. Trackingen upphörde i Malmö. Han ringde posten flera gånger. Fick olika besked varje gång om var den befann sig, men trackingen stämde inte. Killen i postbilen hävdade t.om bestämt att han varit och ringt på för att lämna paketet kl 8 på morgonen en av dagarna. Våra barn går till skolan kl 8 så vi skulle inte kunna missa honom. Vi misstänkte att paketen hölls kvar i lastbilen av någon anledning, för spåren ledde tillbaka till bilen gång på gång. Det var ett jättepaket på 50 x 100 cm så det kommer inte bort så lätt. Min man fick en ny tub från företaget eftersom dom kände honom väl och dessutom redan hade betalt i förskott. Ett par veckor senare läste vi om en postanställd som hade roffat åt sig en massa paket för egen räkning. Vi misstänker att tuben fanns med där men det blev aldrig klarlagt.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat