Visa ett inlägg
Gammal 2005-12-08, 20:19   #62
avsl090302 avsl090302 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 194
Jag ringde på en annons på blocket också. En två år gammal 300E, med uppgraderat nånting i själva maskinen (kommer inte ihåg vad det hette). Det följde med en kepsgrej också. Hon ville ha 9000 kr.
Helt ok pris eg. Men jag är lite rädd för att köpa begagnat, det känns lite osäkert, har maskinen krånglat- är det därför den ska säljas? osv. Kommer garantin att gälla? Hörde på Plus att garanti är eg. en uppgörelse som gäller mellan säljare och kunden som står på kvittot. Det är inte alltid det gäller när en ny person visar upp kvittot på ett helt annat ställe än inköpsstället.

Det är säkert ingen större fara, men när det inte skiljer mer på priset så köper jag hellre en helt ny, med 5 år färsk garanti, och med återförsäljare i närheten jämfört med Stockholm.

Jag vet inte, jag är kanske helt enkelt för försiktig men jag vet flera som fått problem med dyra barnvagnar dom köpt begagnade..

Så jag får försöka få några grejer på köpet i stället, som du så riktigt säger. Lite bör man ju ändå få tycker man. Åtminstone så att man kan börja leka lite direkt..;-)
avsl090302 är inte uppkopplad   Svara med citat