Visa ett inlägg
Gammal 2007-05-03, 10:33   #78
MonicaBoberg MonicaBoberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 362
Cecilia,
Jag öppnade wmf-filen när jag var i Editor.

Om man inte har köpt FontEngine kan man testa hur vektorfilerna behandlas genom att öppna dem i Editor. Du väljer endast storlek och vips så är det klart. Jag är ganska säker på att man kan göra fler inställningar om man har köpt FontEngine.

Hur Embird skapar själva filen är nog samma.

Embird skapar brodyren i exakt samma ordning (och i samma riktning i linjer) som vektorfilen är skapad. Om ett objekt är heltäckande i botten som svart brukar vara kommer det att skapas en brodyrdel som är heltäckande i svart. Ovanpå detta blir de andra objekten skapade så det blir mycket lager på lager.

Min slutsats är: Embird är inte bra på att skapa automatiska brodyrer, du får mycket merjobb. När man skapar en vektorbild måste man tänka på samma sätt som den som skapar brodyren manuellt. Då är det ju ingen vits med att skapa en vektorfil, då kan man ju göra brodyren direkt. Köper man sina bilder i vektorformat så krävs det också att man har ett program som kan se de olika lagren om man tänkt redigera i bilden.

FontEngine gör ett bra jobb med teckensnitt så helt bortkastade pengar är det inte om man köpt det.

Monica
www.ateljekreativ.se
MonicaBoberg är inte uppkopplad   Svara med citat