Visa ett inlägg
Gammal 2007-10-22, 09:43   #23
annka40 annka40 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 36
OBS Varning - det går inte att använda kalsongmönstret som det ser ut nu!!

Det är jag, annka 40, som gjort kalsongmönstret och bett Ulrika på hemsidan hjälpa mig med publikationen.

Jag ser nu att det blev alldeles fel i storleken, vilket förmodligen hände när man gjorde PDF-filer av en JPEG-fil.

Mina bilder från början fyllde ut ett A4-papper men ser nu att det är förminskat. Stackars er som prövat - det torde bli dockkalsonger av detta.

Jag har kvar JPEG-filerna i datorn och om ni som vill ha detta ger mig er e-postadress så kan jag skicka dem till er. Min adress är annelie.karling@vgregion.se

Ber Ulrika ta bort det från hemsidan så att inte fler drabbas. Ville bara dela med mig av denna roliga sömnad som kom sig av att jag hade slattar över när jag hade sytt några leggings och tunikor i somras.

Kollade noga nu om det stämmer A1-A2 och D1-D2. Ser att det skiljer lite, c a 1/2 cm på pappersmönstret, Ta till lite extra sömsmån så går det ihop sig när man väl kommer till tyget. Anton, sonen, säger också nu att det är lite låga så lägg gärna till ett par cm på ovansidan för skönare passform.

Hoppas ni inte förstört massa tyg. Det är viktigt att det töjbart i båda ledder och inte bara vanlig jersey. Ge inte upp för det är roligt att sy så här små saker som blir klara på ett par timmar
annka40 är inte uppkopplad   Svara med citat