Visa ett inlägg
Gammal 2008-05-01, 11:49   #11
MonicaBoberg MonicaBoberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 362
Citat:
Cali skrev:
Jag använder inte sitebuilder utan kodar för hand och det är i anslutningsfiler mellan sida och databas (som jag kodat själv) de ändrat och dessutom ändrat fel.
Låter lite läskigt att någon annan kan ändra i ens egen kod. De borde väl inte ha behörighet till det? Jag tycker man skall få mejlat kodsekvenser som man i så fall själv lägger in om det måste bytas.

Under semestern skall jag ta tag i databasen och försöka flytta över den från access till MySql.

Någon som har en bra sida som förklarar hur man skall göra? Har försökt att få över både struktur och innehåll till MySql men det slutar alltid med att jag först manuellt måste skapa tabellerna. Eftersom det är en köpt databas och jag inte gjort den är jag ju inte så insatt i hur den hänger ihop. Företaget, Cactushop, har ett verktyg som man skall kunna använda men har inte lyckat få till det ännu. Skall kontakta dem när jag verkligen kan ta mig tid för detta. Men under tiden är jag på det ibland och försöker olika saker.

Mitt nuvarande hotell har gjort stora ändringar så nu verkar det fungera perfekt. Skall nog ändå byta innom en snar framtid och kan nu lungt gå igenom mina valmöjligheter.

Monica
MonicaBoberg är inte uppkopplad   Svara med citat