Visa ett inlägg
Gammal 2008-12-02, 22:27   #30
Baggin Baggin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 330
Själv har jag köpte en provdocka i modell diana från allt om handarbete. Tror jag betalade ca 1500. Den är ställ bara i fyra mått (hals, byst, midja, stuss).

Jag är tyvärr mycket missnöjd med dockan. Det går inte att ställa ha särskilt stor skillnad istorlek på midja och stuss, och jag får lyckas sällan riktigt får samma mått som mig. Och även när jag får det så ser ju dockan änndå annorlunda ut än jag. Dessutom är dockan på tok för vinglig och åker ner och för kort ner till golvet (när jag gör balklänningar får jag ställa dockan på soffbordet för att inte kjolen ska kasa runt på golvet.)

Jag har dock fått en hel del användning av dockan vad gäller design. Man kan prova på dockan och se hur det ser ut, lägga veck och dylickt på¨en rund kroppslik form. Nåla på mönstret så man får ett hum om hur det kommer se ut i 3D mm.

Hade jag gjort om köpet i dag hade jag köpt en rejälare docka, som man inte kunde ställa in, i en storlek mindre än vad jag är. (Man kan alltid använda en för liten docka, men en förstor kan man aldrig använda!)

Mitt tips:
Köp en rejäl docka som är i minsta laget i storleken.
Baggin är inte uppkopplad   Svara med citat