Visa ett inlägg
Gammal 2010-12-15, 11:24   #6
Kurosmurfen Kurosmurfen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2010
Inlägg: 5
Citat:
dreamcatcher skrev: Visa inlägg

Funderar på hur kjolen ska se ut på utsidan. Ska det inte vara volanger där också? Om det ska vara det så kan de ju dölja sömmarna som fäster volangerna på insidan. Då behöver man inte ha någon underkjol.
Tror det blir lite "spansk kjol" över det hela om den har (för mycke) volanger på utsidan, men inte undersidan. Försökt söka på nätet för att inspireras och det verkar finnas hur många varianter som helst- men alla har de samtliga volanger av någon typ på undersidan(som ska lyftas och sprattlas med benen), och en del har enfärgat, eller med spetsapplikationer, eller ränder osv, på ovansidan. Någon enstaka volang vid kanten eller eventuell "slits". ÄR ju en rätt kul kjol på så sätt att fantasin får göra sitt. På youtube finns det en del dansvideos, men det är svårt tycker jag iallafall, att få grepp på hur de riktigt är uppbyggda, då de mest bara flyger runt hela tiden. Och jag har inte så jättestor erfarenhet av att sy kläder så att jag kan bryta ner det i detalj

Satin borde bli bra kantband. Men en del verkar tillochmed göra volangerna på underkjolen i någon typ av bomull eller linne.
Kurosmurfen är inte uppkopplad   Svara med citat