Visa ett inlägg
Gammal 2016-06-26, 12:58   #11
Fröken Fröken är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2011
Inlägg: 36
Citat:
zorloni skrev: Visa inlägg
Bernina 950 är en skitmaskin! Den kallas ateljemaskin och är byggd som en äldre hemsymaskin. Spolhuset och skytteln är tokdåligt konstruerade och matningen under all kritik. Dessutom kommer de med en värdelös morettimotor. Undvik!!

För tunna glatta tyger tycker jag en nålmatare är bäst. Helst med servomotor, tumback, trådklipp och pressarfotslyft. Alla stora märken ärbra. Kolla med seppo aula. Han är bra. Men undvik maskine
Jättebra info! Sånt där med matare osv är svårt att veta som nybörjare på industrimaskiner.

@suskal bra info det här också, det där med att tyget åker ner har jag haft mycket problem med, syr oft med en speciell plast runt sömmen som är lätt att riva av, gjord för just slinkiga tyger och spets, men sömmen blir aldrig lika bra när den inte går direkt i tyget, så att säga.

Juki har jag börjat se mer och mer i olika butiker och även på TV, känner inte till dem sedan tidigare. Hur är de? Var Jukin du köpte ny eller begagnad? Tycker priset var bra.

Sen är det ju det där med reparationer. Vill absolut köpa av försäljare och inte bara via annons, så att man har någon att vända sig till. Bor i Malmö och här i Sydsverige har reparatörerna avtal sinsemellan så man måste vända sig till en specifik som har paxat just ens område och det gör der knepigt, symaskinsmänniskor kan vara speciella!
Fröken är inte uppkopplad   Svara med citat