Visa ett inlägg
Gammal 2010-10-02, 08:12   #9
madeluc madeluc är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 134
Ja du Sopiha det är en lång historia, men jag kan säga så mycket att vi var fyra stycken damer som blev ordentligt överkörda av Janome, och några förlorade ganska mycket pengar, tron på människor och framför allt lusten att sy. Håller inte Janome för någonting, men tyvärr så är många här i Sverige Janome frälsta och de föesta quiltbutiker säljer ju just Janome, där av kanske ett ganska naturligt val förståss.

Jag gjorde även det 2001, just av en försäljare (vän) som hade en quiltbutik. Vi gick samtidigt på utbildning på maskinen, men ändå var det jag som var dum i huvudet och inkompetent att ta till mig någon kunskap överhuvud taget. En parantes bara och det var att hon kallade mig innan problemen för hennes chefdesigner och att jag var den som kunde lära henne maskin och program, lustigt folk de där.

Nu är jag en lycklig ägare av en 6år gammal Brother 3100D och en Designer Diamond och en ny inköpt liten Brother 2500 en liten fantastisk maskin som tvärr inte pratas om så mycket här eller på andra sidor. Ha en go helg. Hälsningar Marie
madeluc är inte uppkopplad   Svara med citat