Visa ett inlägg
Gammal 2004-09-01, 20:57   #2
IrenePanik IrenePanik är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 183
Nå lite

Jag syr täcksöm då och då. Har inte sytt så himla mycket sen jag köpte maskinen (skäms på mig!)...

Jag har en Pfaff Coverlock 4862 som jag är helnöjd med. Den syr täcksöm, snyggt och hyfsat enkelt att trä om. Det går ganska fort när man gjort det några gånger Har berättat om det i en tidigare diskussion. Du har kanske läst alla redan?

Det är ju några ingrepp för att ställa om maskinen vid byte till/från täcksöm. Kniven ska vridas undan, trådarna ska träs om osv... Men det är inte så bökigt att jag skulle vilja byta maskin! Dessutom har jag inte hört att Pfaff har separata coversömmaskiner och jag kan inte tänka mig något annat märke

Har haft material hemma till en höstjacka sen länge, men det har inte varit så bråttom eftersom det varit sommar... Ska börja med den nu snart och då blir det mycket täcksömmeri!!! Dessutom i tre olika färger, så mycket trådträdande kommer det att bli! Ett problem med det bara: Behöver trådar i tre färger och det finns inte i hela stan Hoppas dom får hem snart, eftersom det börjar bli höst...

Hoppas du blev lite klokare i alla fall!

//Irene Panik
IrenePanik är inte uppkopplad   Svara med citat