Visa ett inlägg
Gammal 2007-08-08, 21:32   #58
avsl080610 avsl080610 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2006
Inlägg: 32
Citat:
Teknikfreek skrev:
Till dodergök
Man kan inte bara gå sin egen väg och ha skygglappar." Jag tycker inte så och så och vill inte att jag skall bli uppfattad så och så. och vad ni alla andra tycker och uppfattar mig som har inte med mig att göra ." det är inte så enkelt alltid ,man bidrar ju själv till vad andra får för uppfattning om en.
Nej det har faktiskt inte med mig att göra om folk tex tror att jag knarkar för att jag är piercad, eller att jag är lesbisk för att jag har de glasögon som jag har (jo sådana förslag har faktiskt förekommit). Människors fördomar får stå för dem själva. Jag blir väldigt upprörd när vuxna människor uppmuntrar barn och tonåringar att rätta sig efter vad andra människor ska tro om dem. Hur ska samhället i sådana fall någonsin utvecklas i rätt riktning? Om jantelagen ska vara den som gäller och man får skylla sig själv om man blir mobbad för att man är annorlunda? För visst är det man kan läsa mellan raderna i titeln till denna tråd?

Jag är 28 år och absolut ingen lolita men det känns lite fult när vuxna kvinnor ger sig på barn (ja man är faktiskt ett barn till man fyller 18) och det är inte alltid så lätt att försvara och förklara sig när man är 15, specielt inte när det första man får slängt i ansiktet är att "jag har levt mycket längre än dig så jag vet bäst". Kommer ni inte ihåg själva hur det var att vara 15? Jag gör det mer än väl och det var inte alltid så roligt! Det var faktiskt riktigt svårt att vara levnadsglad och uppåt med hela kroppen full av hormoner och tonårströtthet.

Och varför måste man försvara sitt utseende? Är det verkligen det viktigaste? Vi kvinnor borde stötta varandra istället för att trycka ner varann, det skulle vi komma mycket längre på.
avsl080610 är inte uppkopplad   Svara med citat